Terugbetalingsbeleid

Laatst bijgewerkt: 5 september 2025

Bij Kidzo streven we naar een heldere en eenvoudige winkelervaring. Ons retourbeleid is opgesteld in overeenstemming met de Nederlandse wetgeving en beschermt zowel u als consument, als ons als onderneming.

1. Wettelijke Bedenktijd & Retourtermijn

U heeft het recht om een bestelling binnen 14 dagen na ontvangst te herroepen zonder opgave van reden. Binnen deze termijn kunt u het product retourneren en ontvangt u uw geld terug. De termijn van 14 dagen begint op de dag dat u, of een door u aangewezen derde, het laatste product van uw bestelling heeft ontvangen.

2. Voorwaarden voor Retourzendingen

Om gebruik te maken van uw herroepingsrecht, moet het product in de originele staat verkeren en voldoen aan de volgende voorwaarden:

  • Het artikel moet ongebruikt, onbeschadigd en in de originele staat zijn. U mag het product wel uit de verpakking halen om het te beoordelen en te proberen, net zoals u in een fysieke winkel zou doen.
  • Alle originele labels, prijskaartjes en verpakkingen moeten intact zijn.
  • U dient een kopie van het aankoopbewijs (bijv. uw orderbevestiging) mee te sturen.

Uitzonderingen op het Herroepingsrecht:
Retourneren is niet mogelijk voor artikelen die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken. Dit kan van toepassing zijn op bepaalde kostuums en onderkleding.

3. Hoe u een Retour aanmeldt

Om een retour aan te melden, stuurt u binnen de termijn van 14 dagen een e-mail naar support@kidzo.nl. Vermeld in uw e-mail de volgende informatie:

  • Uw volledige naam
  • Het ordernummer
  • Welke artikelen u wilt retourneren

Wij zullen u per e-mail de retourinstructies sturen.

4. Verantwoordelijkheden voor Retourkosten

Retourzending wegens herroeping (bijv. verkeerde maat, van gedachten veranderd):
De kosten voor de retourzending zijn voor uw rekening. Wij verstrekken in dit geval geen retourlabels. U bent vrij om zelf een vervoerder te kiezen. Voor uw eigen zekerheid adviseren wij om retourzendingen altijd te versturen met een traceerbare verzendmethode.

Retourzending wegens een defect of fout van onze zijde:
Als u een defect, beschadigd of verkeerd artikel heeft ontvangen, zijn de kosten voor de retourzending voor onze rekening. Wij zullen u voorzien van een retourlabel of de kosten voor de retourzending vergoeden.

Let op: Als een artikel beschadigd is aangekomen, meld dit dan zo snel mogelijk na ontvangst, bij voorkeur binnen 2-3 werkdagen, zodat we het probleem snel met de vervoerder kunnen oplossen.

5. Annuleringen

U kunt uw bestelling kosteloos annuleren voordat deze is verzonden. Neem hiervoor zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. Na verzending is annulering niet meer mogelijk en volgt u de retourprocedure.

6. Terugbetalingsproces

Zodra wij de geretourneerde artikelen hebben ontvangen en gecontroleerd, zullen wij de terugbetaling verwerken. U ontvangt een volledige terugbetaling, inclusief de eventuele oorspronkelijke verzendkosten, binnen 10 werkdagen. De terugbetaling wordt altijd gedaan via de oorspronkelijke betaalmethode. Wij brengen geen herbevoorradingskosten (restocking fees) in rekening.

7. Ruilingen

Wilt u een artikel ruilen voor een andere maat of kleur? Meld de ruiling dan aan via e-mail zoals hierboven beschreven. U dient het oorspronkelijke artikel te retourneren en zelf een nieuwe bestelling te plaatsen voor het gewenste product. Zodra we de retourzending hebben ontvangen, verwerken we de terugbetaling van het oorspronkelijke artikel. De verzendkosten voor de retourzending en de nieuwe bestelling zijn voor uw rekening.

8. Retouradres & Contact

Retourzendingen kunt u versturen naar:

Kidzo
Kalf 196
1509 BC Zaandam
Nederland

Voor vragen over uw retour kunt u contact opnemen met:

E-mail: support@kidzo.nl
Telefoon: +31 657472955